Wednesday, January 7, 2009

illuminati = dajjal?


Apa itu illuminati?

illuminati ialah sebuah organisasi yg dianggotai oleh beberapa golongan yg bijak-pandai tapi jahat atau licik, dari pelbagai negara. organisasi imemperkenalkan NEW WORLD ORDER (NWO) dimana cita-cita mereka adalah untuk menjadi sebuah kerajaan dunia yg memerintah dan mengawal segala kejadian di muka bumi ini termasuklah ekonomi, politik dan sebagainya(infact, memang diorang telah berjaya mencapai cita-cita tersebut). Organisasi ini dikepalai oleh orang-orang ekstrimis yahudi yg kononnya bijak-pandai (padahal mmg pandai pon) yg dari dulu nak balas dendam terhadap orang-orang islam.
link;
http://www.youtube.com/watch?v=m89SB59DT34atch?v=m89SB59DT34

Apa yang mereka dah buat?

setelah kajian demi kajian telah dibuat oleh berbagai pihak termasuk orang amerika sendiri, kejadian 11 september dimana runtuhnya WTC adalah dirancang oleh mereka dan kemudiannya menyalahkan orang-orang islam yg dianggap ekstrimis. Buktinya boleh dilihat di

http://www.youtube.com/watch?v=wbCcb6NV8Io&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=BmP2Vy8K0i0&feature=related
p/s: cari sendiri la lg klu x puas hati

itu baru satu je contoh perbuatan dorang, klu nak ikutkan byk, sampai mampos pon tak abis nak cite....(malas nak guna ayat skema dah, gua bkn org jenis pandai wat karangan...sorry..)
dalam sedar x sedar...dorang juga telah mengawal ekonomi seluruh negara, buktinya matawang amerika.
http://www.youtube.com/watch?v=7MCoF6W5WkQ&feature=PlayList&p=1B762F9FE6E7EB5F&playnext=1&index=39
segala kekayaan yang mereka perolehi adalah dari kita sendiri, dimana banyak wang telah dibelanjakan secara tidak sedar ke produk-produk buatan mereka seperti;



Apa itu Dajjal?



















bagi muslimin dan muslimat mesti dah tau apa itu dajjal kan? mesti ustaz, ustazah, atuk, nenek , ayah atau mak korang ada cite pasal dajjal kan? ok...skg ni terdapat dua teori tentang dajjal;


teori 1; dajjal adalah satu bentuk ideologi

teori ini mengatakan bahawa dajjal itu telah wujud sekarang dimana semua ciri-ciri yg disebut dlm Al-Quran serupa dengan ciri-ciri yg kita nampak tapi tak perasan. contohnya;

  • djjal bermata satu, benda ni kita blh rujuk pada lambang 'the all seeing eye' yg terdapat pada dollar america,















  • dajjal boleh menyebarkan maklumat sepantas kilat, itu adalah internet
  • dajjal boleh bergerak seperti angin=jet pejuang
  • dajjal boleh membelah gunung-ganang, itu boleh dikaitkan dgn bom atom, bom nuklear dan macam2 jenis bom lah.
  • segala pembohongan dajjal akan dipercayai semua orang, kes ni boleh dikaitkan dengan tragedi 11 september...ramai kena tipu termasuk gua.
  • apabila bertemu dajjal, maka orang islam tidak mengaku islam. situasi ini boleh terjadi, sbg contoh cuba anda meletakkan diri anda dalam situasi dimana negara kita sedang berperang dgn israel. kemudian tentera israel ingin membunuh orang islam sahaja, tiba-tiba sebuah senapang dihalakan tepat dikepala anda dan tentera itu bertanya; are you muslim? apakah jawapan anda? sekiranya iman dan amalan anda kuat dan mencukupi memang mudah untuk menjawab soalan tersebut. bayangkan mereka yang kurang iman seperti mat rempit-mat rempit, apakah jawapan mereka? mungkin mereka sanggup tidak mengaku islam sedangkan sekarang pun mereka telah banyak melakukan perkara-perkara yang membawa kepada murtad.

itu lah sedikit sebanyak contoh yg mampu gua beri..hasil dari bacaan sebuah article dan beberapa perbincangan dengan ustaz dan ustazah gua dulu. untuk lebih detail blh tgk ni;

http://www.youtube.com/watch?v=le_ySMrOkFU&feature=PlayList&p=07774CD42935A66D&index=0&playnext=1


teori 2; dajjal adalah satu individu atau manusia berjasad


teori ini merupakan teori yang ramai orang percaya hasil pemahaman secara kasar dimana dajjal akan muncul di akhir zaman seperti rasaksa bermata satu yg bergerak seperti angin, boleh potong gunung, dan sebagainya.

Conclusion;

secara keseluruhannya bukanlah saya nak mengatakan mana-mana teori identiti dajjal itu adalah betul, cuma saya ingin membuka minda para pembaca supaya berfikir dari sudut yang lain dan saling ingat-mengingati atau berpesan-pesan antara satu sama-lain. secara jujurnya saya sendiri tidak pasti bagaimana rupa bentuk dajjal itu.

artikel yang mengatakan dajjal adalah satu ideologi itu sendiri telah menyatakan ketidakpastiannya terhadap teori tersebut, tetapi apa yg penting adalah lebih baik kita menganggap bahawa dajjal itu telah pun wujud dikalangan kita kerana dajjal tidak akan mengaku bahawa dirinya itu dajjal. sekiranya ia mengaku dirinya dajjal, senanglah kita untuk membuat persediaan dan bertaubat. maka, eloklah kita membuat persediaan lebih awal...sesungguhnya petanda-petanda akhir zaman seperti yang dijelaskan didalam Al-Quran telah banyak dan boleh dilihat dengan jelas cuma kita yg tidak menyedarinya.

anda boleh melawat blog;

http://dajjal.wordpress.com/2008/11/04/adab-memahami-permasalahan-dajjal/

utk mengetahui adab2 membincangkan tentang dajjal dan mendalami segala yg dibincangkan didalamnya.
sekiranya ada masa terluang dan terbuka hati carilah maklumat-maklumat seumpanya dan bolehlah dikongsi bersama.

akhir kata; saya budak baru belajar, kalau salah tolong ajarkan.
sekian, wassalam...

38 comments:

  1. gud one.

    not bad 4 a beginner.

    keep it updated.

    nk bce lg.

    ReplyDelete
  2. jadi dajjal itu sudah wujud..
    Gosh!

    ReplyDelete
  3. kalau dajal dikatakan ideologi,mcam mana pulak dengan tulisan KAFIR di atas dahi dajal tersebut yang boleh dibaca oleh semua orang dan bagaimana pulak dengan menghidupkan orang yang telah mati.

    Ada hadis mengatakan dajal memotong badan manusia dan menghidupkanya kembali....

    tolong jelaskan.....

    ReplyDelete
  4. Pandangan sy yg tak seberapa ni, rasanya walaupun dajjal itu 1 ideologi atau pun entiti yg cuba diwujudkan oleh sesetengah pihak utk menakutkan org lain... Kita ini yg tak berapa pasti kebenaran semua ini melainkan hanya berpandukan pada tanda yg diberi, sebenarnya walau apepun keadaan kita mesti menimba ilmu agama utk menghadapi apa juga kemungkinan... takkan nak tunggu, entah2 sampai kita mati pun belum tentu dapat menyaksikan kemunculan dajjal tu... Jadi bersedia saja lah sebelum nyawa keluar dari jasad...

    ReplyDelete
  5. agak lawak juga bile ade ckp2 pasal mat rempit di situ

    ReplyDelete
  6. askrules,

    tulisan kafir itu blh dilihat dgn jelas pada jet pejuang tentera israel http://en.wikipedia.org/wiki/IAI_Kfir

    tentang menghidupkan org mati tu saya x pasti lg. insyaAllah mungkin jumpa nanti.

    tp saya tidak mengatakan mana2 teory itu benar. seperti yg kedairuncitasia katakan, lebih baik kita membuat persediaan awal. betul x?

    ReplyDelete
  7. dajjal secara terangan ada lah seperti manusia bukan ideology yang digambarkan kerana tiada apa yg mustahil dalam dunia ni. ini brsesuain dengan hadis Nabi mengisahkan bahawa ada sahabat Nabi telah mnemui dajjal disuatu pulau. boleh rujuk pada ustaz2 yang pakar utk mklumat lnjut

    ReplyDelete
  8. didahi dajjal tertulis tulisan "kafir" dan boleh dibaca oleh semua orang. sesungguhnya orang-orang yg beriman dan mengkaji tanda-tandanya dapat 'mengenalinya' MUSKIL LA... kenyataan ni..... dalam banyak-banyak bahasa dalam dunia ni.. kenapa dajjal guna bahasa Nusantara untuk tunjuk dia KAFIR

    ReplyDelete
  9. thanx for info, wpon dh tau skit2 la psl dajjal ni tp msh perlukn lg ilmu ttg perkara ini, smoga Allah mlindungi kta dr fitnah dajjal ini,amin...

    ReplyDelete
  10. MACAM MANA NAK TERUSKAN HIDUP TANPA ILLUMINATI

    Kita sering didorong untuk memboikot Cola-Cola, Colgate, KFC tapi sedarkah kita bahawa dari mula lahir kita diberi suntikan Cacar/Polio masuk dalam Incubator, Telefon Nokia, kereta BMW, Mercedes, Tayar Dunlop, Kasut Adidas, Nike, Komputer Dell, HP, Baju Orlando, Seluar Levi’s, Texan, Sabun Lux, Lampu Philips, Osram, TV Sonny, beli barang kat Giant, Tesco… Kat Mesjid pun guna Amplifire Sonny Oleh itu wahai kawan-kawan marilah kita boikot semua …. marilah kita naik kereta lembu guna roda kayu.. rumah atap dinding Buloh.. ikat dengan rotan… guna air perigi.. bajak sawah guna kerbau.. Marilah Marilah

    ReplyDelete
  11. Disini ade malumat yang boleh dikongsikan : Dalam ajaran Islam, Dajal (b. Arab: الدّجّال al-dajjāl "pembohong, penyamar") ialah suatu makhluk jahat yang akan muncul sebelum Hari Kiamat. Dalam ajaran Kristian, Dajal dikenali sebagai Antichrist.
    "Dajal" adalah kata Arab lazim, digunakan dalam kata "nabi palsu". Tetapi "Al-Dajal", dengan rencana pasti, merujuk kepada "Si Penyamar", satu pembohong spesifik akhir-masa. Ia adalah layak untuk nota yakni istilah Al-Masih Ad-Dajal (Bahasa Arab untuk "Si Masih Palsu") adalah terjemahan berkait dari istilah Suryani "Meshiha Deghala", dimana telah menjadi kosa kata lazim dari Timur Tengah selama lebih 400 tahun sebelum penurunan al-Quran, melalui Peshitta (dimana menggunakan istilah ini sebalik dari Greek "antichristos").
    [sunting] Sifat-sifat
    Dajal tidak disebut dalam al-Quran, tetapi pelbagai hadis Sunah menghuraikan sifat-sifat Dajal, seperti berikut (dimana lazimnya dipercayai oleh Muslim):
    • Dia (Dajal) adalah seorang pemuda yang rambutnya keriting, matanya menyembul keluar, menurut Rasulullah s.a.w. seperti Abdul Uzza bin Qathan. "Hendaknya diantara kamu bertemu dengannya,hendaklah membaca permulaan surat Al-Kahfi"(Sabda Rasulullah s.a.w). Sesungguhnya ia keluar dari jalan antara Syam dan Irak kemudian merusak kanan kirinya.
    • Dia akan fizikalnya berbentuk cacat, dan akan buta pada mata kirinya. Mata kanannya akan berkini tetapi ia akan jadi gelap (hitam). Dalam sebilangan hadith dia dirujuk sebagai satu-mata. Dia akan menunggang keldai putih dimana setiap langkah akan dibentang sebatu, akan makan api dan menghembus asap, terbang atas tanah dan menyeberang laut.
    • Dia akan menipu para imam, mengajar mereka bahawa Syurga ialah Neraka dan sebaliknya.
    • Huruf Arab kaf-fa-ra (kafara, bermaksud "kafir") akan muncul pada dahinya dan akan dibaca oleh Muslim sebenar samada mereka boleh baca ataupun tidak.
    • Dia boleh melihat dan mendengar pelbagai benda di banyak tempat pada masa yang sama.
    • Dia mempunyai kuasa untuk mengelirukan manusia.
    • Dia akan cuba meletakkan manusia pada takhta Tuhan.
    • Suatu hari pada musim kemarau, dia bakal menanya; adakah kau mahu api atau air? Jika anda memilih air itu bermakna yang anda minta adalah api, manakala jika anda minta api yang diberikan ialah air.
    • Dia akan mendakwa diri sebagai Tuhan dan akan menipu manusia dalam berfikir yakni dia telah bangun dari kematian. Salah satu orang khusus akan dia bunuh dan kemudian dia akan kini menghidupkan dia, sesudah itu Allah akan menghidupkan dia. Dia takkan mempunyai kuasa ini lagi. Pada sumber lain (menurut kepada siri Akhirat oleh Anwar al-Awlaki), seorang lelaki beriman akan datang dari Madinah terus ke Dajal, berdiri pada atas Uhud, dan dengan beraninya mendakwa Dajal adalah Dajal. Dajal kemudian akan menyoalnya: "Adakah anda akan percayakan saya (yakni sayalah tuhan) jika saya bunuh anda dan kemudian menghidupkan anda?". Dajal akan melakukan sedemikian dan selepas penghidupannya lelaki beriman akan berkata bahawa dia semakin tidak percayakan kepada ketuhanan Dajal.
    • Sesiapa yang menolak dan enggan percaya dengannya akan menderita kemarau dan kebuluran manakala sesiapa yang menerimanya akan hidup dalam kehidupan senang.
    • Sesetengah tradisi Islam mengaitkan yakni dia akan muncul pada Isfahan, dan dia akan membawa Yahudi Isfahan dan ramai bekas Muslim dan bekas Kristian menyokongnya.
    • Dia tidak berupaya memasuki Makkah atau Madinah.
    • Imam Mahdi akan menentangnya dengan nama Islam.
    • Dia akan dibunuh oleh Nabi Isa a.s. dekat pagar Ludd, di mana Israel terdapat kini.

    ReplyDelete
  12. bro!!! update la.. xkan sebok stemboat kot!!

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum...
    Permasalahan dajjal tidak boleh dibahagikan kepada dua teori sebagaimana yang telah disebutkan dalam artikel. Dajjal adalah salah satu perkara yang wajib diimani dan termasuk dalam perbahasan ilmu 'aqidah. Oleh sebab itu, umat Islam perlu memahami dajjal sebagaimana yang difahami oleh para ulama' Islam yang mu'tabar iaitu Ahl al-Sunnah wa al-Jama'ah. Teori atau yang lebih tepat 'pendapat' yang mengatakan dajjal adalah manusia adalah yang benar manakala pendapat yang selainnya mardud atau syaz. Pendapat yang mengatakan dajjal adalah satu organisasi adalah pendapat yang karut kerana bertentangan dengan banyak hadis-hadis sahih yang membayangkan dajjal sebagai manusia. Contohnya, hadis Tamim al-Dari yang diriwayatkan oleh al-Imam Muslim. Dajjal ditemui oleh Tamim al-Dari radhiyallahu'anhu di sebuah pulau dalam rupanya sebagai seorang manusia.

    Ketahuilah, sahabat ana yang ana kasihi, pendapat yang menta'wil dajjal sebagai satu ideologi adalah silap dan salah sama sekali bahkan menyerupai fahaman Mu'tazilah yang sesat. Mereka selain menta'wil banyak sifat Allah yang qay'iyy al-tsubut dan qat'iyy al-dilalah juga menta'wil titian shirath dan mizan. Ta'wilan mereka bertentangan dengan pegangan mazhab-mazhab Ahl al-Sunnah seperti al-Salafiyyah, al-Asya'irah, dan al-Maturidiyyah.

    Tidak sepatutnya pendapat ala-ala Mu'tazilah ini disertakan dengan pendapat mu'tamad. Bukan sahaja akan mengelirukan masyarakat, bahkan secara tidak sengaja menolak mazhab Ahl al-Sunnah wa al-Jama'ah.

    Teruskan usaha sahabat untuk membongkar tentang Yahudi dan musuh-musuh Allah.

    Ini cuma nasihat saya sebagai orang yang diberi sedikit ilmu. Saya bertanggungjawab untuk membetulkan apa yang silap. Jika sahabat yang dikasihi ini tidak mahu menerima pandangan ini, insya-Allah boleh saya bukan sedikit kajian disertai dengan rujukan kitab-kitab mu'tabar. Tapi, buat masa sekarang, saya tidak mampu kerana komputer saya rosak. Saya hanya bergantung kepada komputer sahabat-sahabat saya.

    Yang kedua, dajjal jika dirujuk kepada hadis riwayat Muslim yang sudah dinyatakan tadi sudah mengetahui bahawa dirinya adalah dajjal dan dia sendiri mengaku bahawa dia adalah dajjal ketika bertemu dengan Tamim al-Dari RA. Ini menyalahi kata-kata sahabat yang saya cintai ini:kerana dajjal tidak akan mengaku bahawa dirinya itu dajjal...

    Apapun, sekali lagi saya ucapkan jangan sedikit pun terkilan atau kecil hati dengan komentar saya ini. Cuma, nasihat saya, banyak-banyakkan merujuk hadis dalam membicarakan agama kerana banyak qaul hatta daripada ulama' pun kadang-kadang bercanggah dengan hadis kerana mereka tidak pernah menemui hadis itu. Kadang-kadang, mereka lupa kewujudan hadis itu. Sebab itulah ulama' seperti Abu Hanifah dan al-Syafi'i RA mengatakan: apabila sesuatu hadis itu dipastikan sahih, maka hadis itu adalah pendapat mazhabku. Ulama' juga berkata: apabila pendapatku bercanggah dengan sunnah, maka lemparkan pendapatku ke dinding. Wallahua'lam...

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. salam, sya fikir ape yg kite sedang lalui sekarang ni fitnah dajjal yakni yg dijalankan oleh konco2 dia. Dia mungkin keluar nanti. Kan Nabi berpesan supaya sampaikan ilmu yg datang daripada baginda, mungkin orang yg terkemudian lebih faham. Mungkin kitalah antara orang yang terkemudian kita dapati tanda2 dajjal tu jelas ade pada teknologi, media dan sebagainya sebab zaman dulu xde bende2 ni. Pasal dia idupkan orang mati tu x pasti. mungkin dia akan tunjuk sihir betul atau melalui propaganda hollywoodnya dgn CGI. Apepun masa yg akan menunjukkan.

    ReplyDelete
  16. salam.yg agak jelas,dipasaran ada sebuah buku tulisan m.isa dawud.tajuknya KAITAN DIANTARA DAJJAL DAN SEGI3 BERMUDA.ia juga menjelaskan byk kekeliruan yg berlaku antara kita semua.cth, keliruan ttg UFO,free manson,lion club,rotary club.byk lg la yg akn mengejutkan anda.slmt membaca.

    ReplyDelete
  17. lirik lagu lady gaga juga ade unsur2 illuminati.
    Gaya dalam official video dia juga ada unsur2 illuminati.. korang bley tahu lbeh lanjut lam youtube ke..

    ReplyDelete
  18. salam.thanx atas perkongsian mengenai dajjal.walau apa pun bentuk dan rupa dajjal, perkara yang paling penting yg perlu kita lgkapkan dalam diri kita ialah TAUHID yang kukuh terhadap Allah s.w.t.

    antara fitnah dajjal yang dahsyat ialah memesongkan tauhid umat islam daripada mempercayai Allah kepada mempercayai dajjal sbg tuhan. dajjal tidak akan muncul pa akhir zaman sbg seorg gergasi,bermata satu,berambut kerinting. tetapi dia akan muncul sbg saviour(rujuk buku membongkar misteri dajjal). pd waktu ini lah manusia akan terpedaya dgn tipu helahnya. dia menyediakan syurga dan neraka. syurga bagi dajjal ialah sebenarnya neraka dan begitulah sebaliknya.

    oleh itu 3 perkara perlu ada sbg senjata kita dlm mghadapi ftnah dajjal iaitu tauhid ihsan, iman yg utuh, dan melazimkan mbc surah Al-Kahfi.

    ReplyDelete
  19. pada pendapat saya, dajjal itu adalah kedua duanya iaitu ideologi dan makhluk berjasad.Nabi Muhammad saw telah mengingatkan kita tentang pelepasaan dajjal pada jangka hayat baginda iaitu apabila dajjal dibebaskan di muka bumi ini,ia akan hidup di dunia selama 40 hari,1 hari seperti setahun,1hari seperti sebulan,1 hari seperti seminggu dan hari2 seterusnya seperti hari2 yg biasa.mengikut islam 1 tahun di dalam syurga =1000tahun di dunia.Jadi apa yg saya cuba sampaikan disini ialah apabila dajjal berada pada hari yg seperti setahun,British merupakan tanah pemerintahannya,dan apabila dajjal berada pada hari yg seperti sebulan Amerika menjadi tanah pemerintahannya,dan akhirnya apabila dajjal berada pada hari yg seperti seminggu Israel akan menjadi tanah pemerintahanya.Ini pendapat jela tapi berdasarkan kajian jugak,Bukan secara kebetulan yg monarki british telah wujud sejak tahun 900 lagi,berapa banyak negara dijajah british sampai adanya pertubuhan negara2 komanwel(negara 2 yg pernah dijajah british)...900 + 1000 =1900.Pada tahun 1917 Amerika mula melibatkan diri dalam perang dunia seterusnya muncul sebagai kuasa dunia,dajjal dari situ memerintah pada hari yg seperti sebulan.Jadi setahun syurga=1000 tahun maka sebulan akan jadi 1000 bahagi 12 yg bersamaan dgn 83 tahun.1917+83=2000.tapi kenapa sampai tahun 2000 saja sedangkan sekarang amerika masih kuasa no1 dunia bukan israel.Tahun 2001,g w bush menjadi pressiden,berapa banyak negara islam diceroboh,afghanistan,iraq,Lebanon,palestin,Sebenarnya kita sekarang sedang diperintah israel...(kemudian dajjal akan memerintah israel seperti hari yg seperti seminggu,mengikut formula yg sama, sehari seperti seminggu patut menjadi 83 bahagi 4=21 tahun.yg membawa kita pada tahun 2021.)Ini cuma pendapat saya"sebelum tahun 2021 kumpulan illuminati sepatutnya telah bertindak dan memastikan kuasa pemerintahan dunia terletak pada tangan israel.Dan seterusnya berlangsung lah hari2 yg seperti biasa(1 hari =1hari).Dan seterusnya dajjal yg berjasad akan muncul di israel.Tapi kenapa israel.Kerana dia perlu meniru nabi penyelamat yg sebenar iaitu nabi Isa AS ,dajjal maksudnya pembohong besar.Selepas kejadian 11 september Amerika telah menubuhkan pangkalan2 pada lebih dari 10 negara di timur tengah Mengukuhkan kuasa pemerintahan dan keselamatan israel sebagai ibu negara pemerintahan dunia baru,jadi sudah bersediakah kita .dah tengok filem 2012...ada yg berpendapat tahun 2012 israel akan mengganti amerika sebagai kuasa dunia...kita sama sama lihat...Bersediakah kita untuk perang dunia ketiga...bukan perang menentang keganasan tapi perang antara penyembah Allah dan penyembah syaitan.

    ReplyDelete
  20. Dari segi bahasa, ia berasal dari ad-Dajl iaitu menyelubungi. Dinamakan orang yang sangat pembohong sebagai Dajjal kerana ia menyembunyikan kebenaran dengan menzahirkan kebatilan.

    Beberapa perkara asas yang perlu diketahui tentang Dajjal ialah:

    -Adakah ia Ibn Sayyad atau selainnya? Dan jika Dajjal itu ialah selain Ibn Sayyad, adakah ia telah muncul di zaman Nabi SAW atau belum?

    -Bila ia keluar?

    -Kenapa ia keluar?

    -Dari mana ia keluar?

    -Apa ciri-cirinya?

    -Apa yang ia dakwakan?

    -Apakah fenomena yang berlaku ketika munculnya sehingga pengikutnya begitu ramai?

    -Bilakah ia binasa dan siapakah yang membunuhnya?

    Menjawab soalan-soalan di atas:

    Pertama: Dalam Kitab ‘al-I’tisam’ ketika dihuraikan hadis Jabir bahawa Ibn Sayyad itulah Dajjal. (Ibn Sayyad ialah seorang kanak-kanak lelaki Yahudi yang mempunyai ciri-ciri Dajjal, menjawab balik jawapan Nabi dengan biadab. Hadis berkenaan dengannya sangat terkenal dan boleh dibaca dlm kitab-kitab Hadis)

    Kedua: Hadis Fatimah binti Qais tentang kisah Tamim ad-Dari yang dikeluarkan oleh Muslim bahawa Dajjal itu telah muncul semenjak zaman Nabi SAW lagi. Ia ditahan di satu pulau.

    Ketiga: Hadis an-Nawwas yang diriwayatkan oleh Muslim bahawa Dajjal itu keluar ketika orang Islam membuka Qonstantinopel.

    Keempat: Sebab keluarnya ialah kerana ia marah terhadap satu perkara. Ini di sebut di dalam hadis Ibn Omar dari Hafsah yang driwayatkan oleh Muslim.

    Kelima: Keluarnya dari Timur. Dalam satu riwayat yang dikeluarkan oleh Ahmad, al-Hakim dari hadis Abu Bakar ia keluar dari Khurasan. Dalam riwayat lain oleh Muslim ia keluar dari Isfahan.

    Keenam: Sifatnya ialah bermata satu dll

    Ketujuh: Ia mendakwa pada awalnya iman, baik, kemudian nabi, dan kemudian Tuhan. Ini di sebut dalam riwayat yang dikeluarkan oleh atTabrani dari Sulaiman bin Shihab.

    Kelapan: Ia binasa selepas munculnya di bumi dan memasuki semua tempat melainkan Mekah dan Madinah. Ia menuju Bait al-Maqdis. Nabi Isa turun lalu membunuhnya.

    Abu Nuaim mengeluarkan ketika menerangkan tentang Hassan bin Atiyyah, katanya: Tidak terlepas dari fitnah Dajjal melainkan 12, 000 lelaki dan 7 ribu wanita. Wallahua’lam. (Ibn Hajar al-Asqalani j 13 ms131)

    ReplyDelete
  21. Kesimpulan dari hadis tentang Dajjal:

    * Dajjal ialah seorang Yahudi
    * Disebut juga sebagai al-Masih ad-Dajjal
    * Dajjal hanya bermata satu kerana matanya yang sebelah buta
    * Ramai pengikutnya Yahudi
    * Dajjal akan menguasai dunia untuk satu tempoh masa dengan izin Allah dan mendakwa dirinya Tuhan
    * Bakat ilusi dan tipudayanya tersangat hebat yang tidak pernah disaksikan sebelumnya
    * Ia akan dibunuh di sebuah kampung bernama Bab al-Lud di Bait al-Maqdis

    Kepercayaan orang Yahudi tentang personaliti yang disebut-sebut akan muncul di akhir zaman:

    * Kedatangan Nabi atau Raja Bani Israel di akhir zaman yang dikenali al-Masih
    * Al-Masih ini didakwa akan mewujudkan Kerajaan Tuhan di dunia atau ‘Kingdom of God on Earth’ dan membinasakan semua agama lainKabbala
    * Penduduk kerajaan Tuhan di Dunia adalah semata-mata bangsa Yahudi yang mengikut agama Judaisme (Kebanyakan anggota Illuminati yang merupakan golongan pemodal elit antarabangsa adalah orang Yahudi yang beraliran mistik Kabbala dan bertuhankan Lucifer. Simbol mewakili Lucifer ialah mata satu yang bermaksud ‘Tuhan Lucifer’ melihat semuanya. Freemasson (kuda tunggangan Illuminati) juga menggunakan simbol mata satu ini. Aliran Yahudi Kabbala mendapat publisiti meluas di media antarabangsa sejak akhir-akhir ini berikutan penganutan bintang terkemuka penuh kontroversi AS, Madonna yang menjadi pengikut setia dan menyebarkan dakyahnya) fremason
    * Terdapat satu aliran mistikal di kalangan umat Yahudi yang percaya kepada kemunculan Tuhan Lucifer yang bermata Satu. Mempunyai tipu ilusi yang tiada tolok banding (ingat Hollywood dan media maya)

    (rujukan:

    Sesungguhnya Tuhan kamu tidak bermata satu, Crescent News (KL) Sdn Bhd, cet 1, 2007 ms 126)

    ReplyDelete
  22. kan bagus kalo kristian and islam bergabung menentang orang byronic ini...nampaknya kebanyakan kita telah dikenakan oleh orang ini =__=

    ReplyDelete
  23. yang jelasnya dajal tu adalah manusia yang membawa ideologi sesat

    ReplyDelete
  24. sebuah pertubuhan sulit antarabnagsa....CFR (search google CFR) dan perbandingan dengan tulisan KA FA RA (Kafir)

    CFR ternyata antara yang paling aktif melakukan kerosakan dan huru hara dunia disebalik wajah baik demokrasi

    ReplyDelete
  25. penganut illuminati Dajjal bukan semata-mata Yahudi dan Kristian...bahkan semua

    penganut islam pun islam ada...buddha pun ada

    ReplyDelete
  26. Betul ka FreeMason.http://www.malaysia-today.net/archives/archives-2008/13997-manifesto-dato-seri-mohd-najib-tun-razak

    ReplyDelete
  27. Maaf saya asa keprcyaan Dajjal nie bukn mgnai aqidah.....xdak kna mgna ngan pgagn aqidah kita....xdak dlm rukun islam rukun iman......
    Sdangkan ulmak pon mgatakan Imam Mahdi tidk myentuh mgnai aqidah kita....tidak trltak dlm urutan rukun Iman n Islam......

    ReplyDelete
  28. illuminati diterbalikkan jadilah seperti berikut==> itanimulli.com Cuba g website nih tgk siapa yg empunya..

    ReplyDelete
  29. Dajjal si mata satu kemungkinan Samiri seperti mana yang ditulis oleh Muhammad Isa Dawud dalam bukunya Dajjal Akan Muncul Dari Segitiga Bermuda, dan berkemungkinan kawasan Bermuda telah dipilih oleh Azazil sebagai pengkalannya sejak terusir dari Taman Eden kerana kesombongan dan keangkuhannya yang tidak mahu sujud kepada Adam A.S.

    ReplyDelete
  30. Ini adalah pndgn saya.Kita semua berada di akhir zaman dimana kemungkinan besar kita akan berjumpa Imam Al-Mahdi,Al-Masih Isa Ibnu Mariam(A.S) dan Al-Masih Ad-Dajjal.Skrng aku tnya knpa aku kata kita akn mlht dajjal?Cuba byngkn semua org kata dia x kan jumpa dajjal?Jadi,bukankah itu maknanya kita x mahu terima bhwsnya dia akn muncul?Semestinya dia akn muncul...Jadi,sng kata kita perlu kata kita akn jmpa dajjal dan perlu tingkatkan iman sblm itu...Idea mngtkn bhw dajjal itu adlh ideologi mmg bagus.Tapi sy rasa slh.Kenapa?Jika Dajjal itu ideologi...Dari mana lmbg mata satu tu wjd?Lmbg satu mata itu wjd adlh sbab mereka ingn mndtgkn kdtgn Al-Masih mereka...Kerana mereka semua ingn membuat perang dgn Allah.Kenapa?Sebab mereka dengkikan kita kerana mengikut agama Allah.Dan,NWO mereka adlh sbrnya slh satu cara mereka akn mnybt kdtgn dajjal sbg raja mrka ...Mereka semua itu gila...Mereka x kan berhenti slg mereka x buat prncgn mereka...Mereka adlh pnymbh syaitan,dan bnyk lagi...Knp kamu rasa,di dlm era ini bnyk game dan cerita mgnkn magik?Dan dlm smua bnda tu,magik dianggap baik?Kerana mereka sdg mlth mggnkn magik...Dan ini adlh satu cara dajjal menipu manusia...Dajjal akn dtg membawa ahli magik dan jin...Trdpt bnyk aku ign memberitahu...Tapi disebabkan aku ni org yg x geti sampaikan benda ni...Sila pergi di sini...http://www.discoveringislam.org/

    ReplyDelete