Tuesday, May 26, 2009

One Malaysia & its possibility



no more malay

no more chinese

no more indian

no more sikh

bla...bla...bla

there is a possibility....

Malaysia will rule by chinese or what so ever

malays will lose their speciality (bumiputera)

are you ready.....malays?

6 comments:

  1. hak bumiputera masih kuat dipgg.. aku rs diorg je bleh kekalkan. dan malaysia je satu-satunya negara melayu yg ada setelah singapura berjaya digulingkan m e r e k a..

    cuba tgk sejarah kerajaan singapura dan cuba jg tgk penubuhan PKR dan misi mereka :)

    aku bkn propolitik mn2.. serius bkn. tp itu je (BN) yg mampu kekalkan hak melayu.. pejuangan PAS jg harus dipuji. tp.. dia dah 1 geng plk ngan DAP. haduuhhhh... kate nk tubuh negara islam. tp karpal ckp 'langkah mayat sy dahulu'
    mn 1 nk pilih nih..

    *1st time aku becerita psl politik. haha.. sekadar melihat dr jauh :) mungkin ada lg konspirasi2 dalaman yg aku, kita semua x ketahui

    ReplyDelete
  2. pergh..style2.
    aku pon x sokong mana2.
    x register mengundi lg pon.
    haha
    R.A.H.M.A.N....skg dah huduf terakhir. haha

    ReplyDelete
  3. haha..politik? aku benci politik..r.a.h.m.a.n dah habis lepas ni???perang?? ntah ler..sebenanye dalam kedamaian yang diusulkan..bakal mencari kepada perpecahan n perkauman..aku ade kawan india.cina. n mcm2 kaum lagi..semua ok je..jumpa bleh je di bawak bual n minum2..mereka yang diatas sana yang x sudah2 bergaduh konon nye mempertahankan hak masing2..yang kat bawah ni ok je..bak kata mak aku "bia la sape2 pun yang jd menteri, kalau kita x kerja n carik duit..kebulor la gamak nye"

    ReplyDelete
  4. ermm..BN mampu ke tubuhkan negara islam??jawapan saya mudah je. BN tak mampu bahkan BN tidak mampu nak bela orang melayu pun. kenapa?? tubuhkan negara islam??negara islam takde pusat kasino terbesar di asia tenggara.(genting highland). negara islam takde kilang arak.(boleh nampak tepi highway persekutuan).negara islam takde pusat perjudian nombor (tito,maganum,kuda lumba). negara islam guna undang2 islam.(sekarang kita pakai undang2 buatan manusia yang dah beratus juta kali terbukti banyak KELEMAHAN). negara islam akan guna sistem perundangan berlandaskan islam untuk mentadbir negara.(sekarang sistem pentadbiran negara berlandaskan model2 sistem pentadbiran barat).pembela nasib melayu?? contoh bakun,jambatan bengkok,pewaja,mas,klcc,proton.berapa ratus billion dah dihabis untuk projek bodoh dan menyelamatkan syarikat2 yang ada kepentingan untuk sesetengah pihak 2. duit sapa yang dipakai berbilion2 2. semua duit rakyat. kn ke elok duit 2 diguna untuk pembanggunaan orang melayu. so sekarang sapa kita nak harap pimpin negara kita. pakatan rakyat??kalau saya cakap terus direct je mesti ramai akan tentang saya habis habisannya. ramai akan cakap pakatan rakyat ni baru.takde kebolehan nak tadbir negara. baru tadbir beberapa negeri tanah melayu pun banyak masalah. mcm mana nak tadbir negara. erm..memang.pakatan rakyat baru. sesuatu benda yang baru ni kena bagi peluang untuk buktikan kebolehan mereka. sekarang ni. banyak masalah berlaku dalam pakatan rakyat sebab gangguan dari BN yang nak rampas kuasa balik secara ganas. ini boleh dilihat berlaku di perak darul ridzuan. banyak janji pilihan raya tidak ditunaikan??sebelum ni pun BN banyak gak berjanji dan berpuluh tahun kita bagi peluang untuk diorng tunaikan.hasilnya. sama je. so kenapa parti yang baru memerintah tak sampai pun sepuluh tahun kita nak kecoh tak tunaikan janji.saya bukan penyokong mana2 parti. cuma berharap manusia seusia saya bagi peluang pada PKR dalam maybe 10 tahun.saya rasa masa yang cukup untuk sesebuah organisasi 2 menjadi matang memerintah. kita lihat perubahan yang berlaku. kalau takde pun perubahan kita bagi peluang kat orang lain pula.

    ReplyDelete
  5. bengong mana yang buat ni..
    kan aku sepak kang
    aku benci la chinese get lost rr

    aku pun suka 1 malaysia tapi macam chinese pun kurang ajar aku pun sakit ati jugak!

    ReplyDelete